Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
HANDELSBETINGELSER HOS SPEJLSHOPPEN.DK
Generelle oplysninger
Danshop ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Danmark
CVR nr.: 38242636
Telefon: 53335000
E-mail: info@spejlshoppen.dk
BETALING
Danshop modtager betaling med VISA og Mastercard, samt MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms.
LEVERING
Danshop ApS tilstræber at afsende ordre indenfor 24 timer efter bestilling på hverdage.
Fragt kun 99,-.
Bemærk ved specialfremstilling eller udsolgte varer forekommer der leveringstid – dette er skrevet på produktsiden.
Der afsendes med forskellige fragtfirmaer afhængig af produkttype.
Ved hjemmelevering leveres varerne med fragtmand og altid til kantsten. Leveringen er uden indbæring.
Emballage tages ikke retur af fragtmanden.
Hvis du ikke er hjemme ved leveringen, stilles varen og der tages billede til dokumentation af leveringen.
Vi leverer ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland)
Bestilles der varer som er på lager, sammen med varer som er på forudbestilling, vil ordren sendes samlet når alle varer er på lager. Hvis lagerførte varer ønskes fremsendt tidligere, skal dette oplyses ved bestilling. Vi kan også kontaktes efterfølgende, hvor dette kan aftales - BEMÆRK vi trækker det fulde beløb ved dellevering.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om.Opstår der problemer, kontakt da kundeservice på 53 33 5000
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-2 hverdage efter bestillingen. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Bemærk hvis forsendelsen ikke afhentes i tide og derfor sendes retur til Spejlshoppen skal kunden betale en fragtomkostning på kr. 195,-.
Transportskader
Ved modtagelse af din forsendelse opfordres du til at inspicere varerne omhyggeligt. Hvis der er synlige skader på forsendelsen, bedes du straks tage billede og/eller videodokumentation heraf og sende det til info@spejlshoppen.dk
Husk at åbne alle varerne og kontroller dem for transportskader indenfor 48 timer efter modtagelsen. Såfremt du konstaterer transportskader, skal du straks give os besked herom på info@spejlshoppen.dk
Reklamation over transportskader skal inden for 7 dage fra modtagelsen, ellers mister du retten til at reklamere over skjulte transportskader.
Transportskader skal altid kunne bevises i form af billeder og/eller video, som skal være vedhæftet i din henvendelse til os på mail: info@spejlshoppen.dk
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Danshop ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.
Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Danshop ApS
Islandsvej 24
8700 Horsens
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.
Refusion
Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.
Returret
Der gives 14 dages returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
– Hvor du modtager ordren
– Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange
– Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele
– Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på info@spejlshoppen.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Ønsker du at sende varen retur til os, skal du vedlægge en seddel med navn, adresse, telefonnummer, mail og kopi af dit køb i form af faktura. Varen skal sendes til:
Danshop ApS
Att: RETUR
Islandsvej 24
8700 Horsens
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering
– Varer, hvor plomberingen er brudt
– Spejle hvor ledningen er afmonteret eller klippet i tages ikke retur
– Brugte spejle eller tilbehør tages ikke retur
Spejle på specialmål
Spejle bestilt på specialmål er fremstillet specielt.
Disse spejle kan ikke sendes retur, og ved afgivelse af bestillingen er denne bindende og returretten bortfalder.
Det er derfor vigtigt at understrege at bestilling af spejle lavet specielt ud fra mål, ønsker og/eller funktioner IKKE kan sendes retur eller annulleres.
Vigtig information om montering af løse beslag
Hos Spejlshoppen tilbyder vi løse beslag til vores spejle, så du selv kan vælge den montering, der passer bedst til dine behov. Vi gør dog opmærksom på, at vi ikke står inde for montering af disse beslag og derfor heller ikke kan stilles til ansvar for, hvordan de monteres.
For at sikre korrekt og sikker montering anbefaler vi at bruge montagelim, som er en pålidelig og holdbar løsning til mange typer overflader. Det er vigtigt at følge producentens anvisninger nøje, når du anvender montagelim eller andre former for fastgørelsesmaterialer.
Hvis du har spørgsmål eller brug for vejledning omkring montering, er du altid velkommen til at kontakte os på info@spejlshoppen.dk. Vores team står klar til at hjælpe dig med råd og vejledning, så du opnår det bedst mulige resultat.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand ved returnering
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Det er derfor vigtigt at en evt. beskyttelsesfolie på spejlet ikke fjernes.
Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
Hvis eventuel beskyttelsesfolie på spejlet er fjernet, beskadiget eller ødelagt, vil værdiforringelsen blive fastsat til 10% af købsbeløbet. Denne reduktion kan tilkomme ud over eventuelle andre reduktioner.
Det er af stor betydning, at spejlet returneres i sin originale emballage, og at al beskyttelse inkluderes, da spejlet kræver passende beskyttelse under forsendelser. Hvis emballagen eller beskyttelsesmaterialerne inde i kassen er beskadigede eller mangler, kan det normalt medføre en reduktion af varens værdi og øge risikoen for skader under tilbagelevering. Denne reduktion kan tilkomme ud over eventuelle andre reduktioner.
Tilbagebetaling
Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@spejlshoppen.dk
Fragt kun 99,-
+45 5333 5000
info@spejlshoppen.dk
Vi benytter SSL og 3D Secure